Комплексна комп’ютерна діагностика систем автомобіля

Електронна діагностика автомобіля зародилася у 80 роках минулого століття в епоху глобального розвитку та застосування автоелектроніки. У автомобілях стали застосовувати електронні блоки керування, що підвищують безпеку та комфортність керування. На моторах застосували електронне упорскування палива, і впровадили алгоритми пошуку несправностей датчиків. Ці процеси спонукали ремонтників масово використовуватиме визначення причин поломок електронні прилади.

У той же час зародилася професія автомобільного діагноста, який виробляв електронну, а пізніше комп’ютерну, діагностику мотора та електронних блоків, при використанні приладів-комп’ютерів, осцилографів, мотортестерів. Першим діагностичним приладом була канцелярська скріпка. Скріпкою замикалися контакти діагностичного роз’єму, але в панелі приладів виводилися діагностичні коди помилок – по морганню контрольної лампи. Іншими незамінними приладами діагностів стали мотортестери (автомобільні осцилографи). З їхньою допомогою досліджувалася досконало робота системи запалення та робота датчиків двигуна. Виробники автомобілів впроваджували нові системи, удосконалили систему управління двигуном. Все це змушувало їх «вчити» бортові комп’ютери розрізняти справність роботи датчиків та спілкуватися із зовнішнім світом. Так з’явилися перші автомобільні сканери (мікрокомп’ютери), які «розмовляли» з автомобілем електронним протоколом і видавали дані про роботу датчиків у реальному часі. Несправності датчиків фіксувалися блоками управління та записувалися в пам’ять, для подальшого вивчення (аналізу) проблем. Щоб не було хаосу в кодах помилок (у кожного автоконцерну вони свої), у середині 90 років автовиробники домовилися використати єдиний діагностичний роз’єм та єдині коди несправностей датчиків. Це дозволило уніфікувати автомобільні сканери та спростити роботу ремонтників. Комплексна комп’ютерна діагностика автомобіля представляє широкий комплекс перевірок із застосуванням високотехнологічного обладнання. Це перевірка електронних систем та датчиків за допомогою автомобільного сканера, аналіз вихлопних газів за допомогою газоаналізатора, фізична перевірка сигналів датчиків та системи запалення за допомогою мотор тестера, візуальна діагностика порожнини циліндрів за допомогою ендоскопа та акустична діагностика шумів високочутливим мікрофоном. Додатково застосовують димогенератор для перевірки цілісності колекторів та випускної системи, застосовують вимірювальні прилади для оцінки тисків, імітатори сигналів для перевірки роботи датчиків та систем.

Comments are closed.