Заміна свічок запалювання у двигуні автомобіля

7 січня 1902 року Роберт Бош представив світові першу свічку запалювання. Ця подія стала частиною фундаменту швидкого зростання автомобілебудування. З того моменту минуло вже понад сто років. Свічка запалювання, безперервно розвиваючись і удосконалюючись, стала головним компонентом системи запалення, що відіграє ключову роль в економії палива, ефективному згорянні та надійній роботі двигуна.

Конструкція свічки запалювання
Основними елементами будь-якої свічки запалювання є металевий корпус, керамічний ізолятор, електроди та контактний стрижень. Корпус має різьблення, яке загвинчується в головку блоку циліндрів, шестигранник “під ключ” та спеціальне покриття для захисту від корозії. Опорна поверхня може бути плоскою або конічною. Свічки розрізняються за режимом роботи на “гарячі”, “холодні”, “середні” (різне калільне число 4,5,6,7). Суть цієї класифікації – у ступені нагрівання ізолятора та електродів. При роботі ізолятор та електроди будь-якої свічки повинні нагріватися до температур, що сприяють «самоочищенню» їхньої поверхні від продуктів згоряння паливної суміші – нагару, сажі. Також свічки розрізняються за матеріалом електродів. Електроди виготовляють із жаростійкого металу чи сплаву. Для покращення відведення тепла від теплового конуса центральний електрод може виготовлятися із двох металів (біметалічний електрод). З метою збільшення терміну експлуатації випускаються свічки запалювання з декількома бічними електродами та тонкоелектродні з центральним електродом, покритим шаром платини або іридію. Термін служби таких свічок збільшено у рази. Варіанти конструкції та використання різних матеріалів при виготовленні дають можливість широкого застосування свічок для різних двигунів.

Коли потрібно міняти свічки запалювання у двигуні?
Незважаючи на грандіозні зміни у виробництві свічок для збільшення якості роботи, ресурс роботи свічок залишається невеликим і становить від 20-100 тисяч км. Що говорить про необхідність планової заміни свічок. Передчасне зношування свічок запалювання відбувається через неякісне середовище, в якому працює свічка. Присутність у паливі присадок, несправності в циліндропоршневій групі, нефільтроване повітря – призводить до зношування електродів або забруднення свічок. По нагару можна будувати висновки про несправності тих чи інших систем силового агрегату. Свічка, як лакмусовий папірець, показує стан двигуна. Ось кілька прикладів.

По свічці можна оцінити якість палива, що заправляється, знос поршневої групи двигуна, якість згоряння палива, роботу системи запалювання, споживання масла двигуном. Але свічка не лише показник, а й (при зношуванні) причина неправильної роботи двигуна. Через неправильно підібрану свічку важко запуск мотора при різних температурах, при обгоранні електродів – змінюється робота циліндра, виникають пропуски іскроутворення, збільшується витрата палива і падає потужність двигуна.

Comments are closed.